جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۵۶:۴۴
فرمانداری ویژه شهرستان کاشان

برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی براساس چهار راهبرد اساسی

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان، صبح امروز بیست و سوم اردیبهشت ماه، محمدرضا جان‌نثاری رئیس ستاد انتخابات استان و معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: پنجشنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه احکام رؤسا و کمیته‌های ستاد انتخابات استان توسط دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان صادر شد. وی ادامه داد: […]

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان، صبح امروز بیست و سوم اردیبهشت ماه، محمدرضا جان‌نثاری رئیس ستاد انتخابات استان و معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: پنجشنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه احکام رؤسا و کمیته‌های ستاد انتخابات استان توسط دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان صادر شد.

وی ادامه داد: در این راستا صبح امروز بدون فوت وقت نخستین جلسه رسمی ستاد انتخابات استان با حضور اعضاء  تشکیل شد.

رئیس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: در یازدهم اسفندماه سال‌جاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به صورت همزمان در استان برگزار خواهیم کرد. 

جان‌نثاری اظهار کرد: فرایند انتخابات نیازمند برنامه‌ریزی‌های متعددی است که بایستی به درستی و در چارچوب قانون رقم بخورد تا شاهد انتخابات باشکوهی باشیم و برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی که نظامی مردم سالار دینی است افزوده شود.

وی ادامه داد: مکلف و موظف هستیم در چارچوب قانون زمینه‌های برگزاری انتخاباتی پرشور را رقم بزنیم. راهبرد انتخابات قطعا همان چهار راهبردی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرموده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان عنوان کرد: بر این اساس بایستی انتخابات در کمال امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم برگزار شود.

جان‌نثاری گفت: امیدواریم کسانی که در خود توان می‌بینند تا در کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، خدماتی را به نظام جمهوری اسلامی و مردم ارائه کنند به میدان آیند.

وی بیان کرد: مصّر هستیم، همانگونه که در ۴۴ سال گذشته به دنیا ثابت کردیم که جمهوری اسلامی یکی از آزادترین و مردمی‌ترین انتخابات دنیا را برگزار می‌کند؛ این مهم در این دوره از انتخابات نیز اثبات شود.

جان‌نثاری گفت: سعی می‌کنیم فرایند انتخابات را به نوبه و به مرور در اختیار رسانه‌ها قرار داده و شفاف سازی را در اولویت امور قرار دهیم.

جان‌نثاری در خصوص مصوبات نخستین جلسه ستاد انتخابات استان نیز گفت: مکان ستاد انتخابات از امروز راه‌اندازی و نیروهایی که باید در ستاد مستقر شوند و عملیات پشتیبانی را از ۲۸ شهرستانِ استان انجام دهند؛ فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: ممکن است سوالاتی در طول اجرای فرایند انتخابات برای مجریان (فرمانداران یا سایر کسانی که در اجرا کمک می‌کنند) به وجود آید؛ به منظور پاسخ‌دهی مناسب و واحد به سوالات؛ پرسش‌ها به صورت کتبی به ستاد انتخابات استان منعکس شود.

جان‌نثاری افزود: دبیر ستاد انتخابات استان نیز نظرات تخصصی رده‌های مربوطه را اخذ یا برای پاسخگویی به مسئول مربوطه ارجاع شود.

وی با تأکید بر آموزش و بازآموزی در اجرای فرایند انتخابات برای مجریان، عنوان کرد: بنابر تجارب گذشته نیاز است رسته‌های مختلفی که در فرایند انتخابات حضور دارند آموزش به‌روز ببینند و به صرف تجربیات گذشته افراد بسنده نخواهیم کرد تا اقدامات تفسیر به رأی نشود و مجریان با وحدت رویه در استان عمل کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: مباحث امنیتی نیز در ستاد امنیت انتخابات استان دنبال خواهد شد؛ در آن حوزه نیز جلسات آموزشی در نظر گرفته و با بازآموزی مجدد آمادگی تأمین امنیت مراحل مختلف انتخابات از ابتدا تا انتها در فضای امن و ایمن انجام شود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: جلسات ستاد انتخابات استان در حال حاضر به صورت هفتگی برگزار می‌شود و در صورت لزوم، جلسه فوق‌العاده‌ای در نظر گرفته و به اعضاء اعلام خواهد شد.

وی متذکر شد: اخبار و اطلاعات جلسات نیز توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان در دسترس اصحاب رسانه به استحضار مردم شریف استان قرار خواهد رسید.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه داوطلبان حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۹ تا ۲۵ آذر و داوطلبان حضور در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ۸ تا ۱۴ آذر ماه امکان ثبت‌نام دارند، گفت: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی چنانچه در سمتی قرار دارند باید تا ۲۵ خرداد ماه استعفای خود را اعلام کنند.

جان‌نثاری در خصوص پیشگیری از تخلفات در برگزاری انتخابات، گفت: اگر فرایند انتخابات به درستی و براساس قانون انجام شود دلیلی ندارد تخلفی صورت بگیرد در این راستا انتخابات را براساس قانون اجرا خواهیم کرد تا اشکالی به وجود نیاید.
گفتنی است؛ در پایان این جلسه احکام رؤسا و کمیته‌های ستاد انتخابات استان توسط رئیس ستاد انتخابات استان اهدا شد.

 

مطالب مشابه

  باسمه تعالی   امروزه پیش بینی، خدمات و اطلاعات هواشناسی جایگاه انکار ناپذیری در زندگی روزمره مردم و بسیاری از بخش‌های اقتصادی، گردشگری، امنیت غذایی و … دارد که به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه پایدار هر منطقه است. توجه به داده‌های هواشناسی و آب و هوایی باعث بهبود وضعیت سلامت و رفاه […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری    دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران به صورت سرزده از مرکز فرماندهی و کنترل اورژانس ۱۱۵ کاشان به منظور تقدیر و تبریک سال جدید بازدید نمود. جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲  

۵ فروردین ۱۴۰۳

بازدید فرماندار ویژه شهرستان کاشان از ایستگاه امنیت و سلامت در مسجد الشهداء آزادراه امیرکبیر در این ایستگاه خدمات اتوبوس آموزشی پلیس راه برای کودکان، خدمات پزشکی و امدادی از سوی اورژانس و هلال احمر و همچنین خدمات رفاهی در راستای کاهش تصادفات بر اثر خستگی و خواب آلودگی ارائه می‌شود‌. فرماندار کاشان در پایان […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری بازدید سرزده دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران از ستاد مرکزی اسکان فرهنگیان منطقه کاشان   جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲    

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =