پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۱۸:۲۳
فرمانداری ویژه شهرستان کاشان

بهداشت مردم کاشان، مهمترین اولویت جامعه

  به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی فرمانداری ویژه کاشان؛ محمدشریف زارعی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، پیشبرد اهداف مورد نیاز در حوزه های بهداشت و سلامت نیازمند ورود تشکل های مردم نهاد با هدف کمک به نهاد های مسئول در این حوزه دانست و اظهار داشت: برخی از مشکلات ممکن […]

 

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی فرمانداری ویژه کاشان؛ محمدشریف زارعی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، پیشبرد اهداف مورد نیاز در حوزه های بهداشت و سلامت نیازمند ورود تشکل های مردم نهاد با هدف کمک به نهاد های مسئول در این حوزه دانست و اظهار داشت: برخی از مشکلات ممکن است به واسطه خلاهای نظارتی و کمبود نیروی انسانی اتفاق بیفتد با که با ورود مردم و حامیان سلامت می توان آن را مرتفع نمود.

فرماندار ویژه و رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشان در خصوص اهمیت بهداشت عمومی و انجام اقدامات لازم در این خصوص بیان داشت: ضرورت دارد شهرداری کاشان ضمن شناسایی و رصد مستمر مناطقی که محل انباشت زباله و نخاله های ساختمانی شده را در راستای برخورد قانونی با خاطیان به مراجع قضایی معرفی نماید.

زارعی در خصوص اهمیت توجه به کاهش فوت ناشی از تصادفات جاده ای خاطر نشان کرد: قرار است طرح شهر نمونه جمعیتی ایمن ترافیک و چشم انداز صفر در مرگ ناشی از سوانح ترافیکی در کاشان با همکاری سازمان بهداشت جهانی و مدیریت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهرستان به شکل پایلوت برای اولین بار در ایران اجرا شود تا شهرستان از منظر ایمنی ترافیک و رانندگی ارتقا یابد.

وی یادآور شد: کلیات این طرح در شورای سلامت تصویب و مقرر شد برای آماده سازی زیر ساخت های آن توسط دستگاه های همکار این طرح از سوی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مجری در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان کاشان مطرح شود.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت اجرایی شدن تمامی مصوبات شورای سلامت که نیازمند همکاری سایر مجموعه های اجرایی دیگر است، بیان کرد: مهمترین اولویت جامعه، بهداشت مردم است که ضرورت دارد موضوعاتی مانند سو تغذیه‌‌، رشد کودکان، حضور اتباع خارجه و موارد مشابه مانند بیماری های واگیردار مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرد.

زارعی در پایان تصریح کرد: مردم کاشان مراجعات مکرر و بالاتر از استاندارد کشوری در مراجعه به پزشک دارند که همین عاملی برای افزایش سطح انتظارات بیماران از دانشگاه علوم پزشکی است و این امر موجب شده تا امکانات و زیرساخت های دولتی پاسخگوی نیازهای مردم نباشد که ارتقاء سطح بهداشت و ورود خیرین سلامت می توانند موجب جبران کمبودهای این حوزه گردد.
گفتنی است این جلسه از شورای سلامت در خصوص ساماندهی و بهسازی مخروبه ها در سطح شهر و وضعیت همکاری ارگان های ذیربط، لزوم ساماندهی اتباع بیگانه و آمار خدمات حوزه سلامت مربوط به آنها و همچنین نیاز شهر و کشور به سامانه جمع آوری دقیق اطلاعات جامع و کامل اتباع بحث و تبادل نظر گردید.

در ادامه در خصوص سوء تغذیه در کودکان، نوجوانان و مادران باردار در بعضی از مناطق شهرستان کاشان، درصد لاغری کودکان و درصد کوتاه قدی، حدود انتظارات و تعیین یک موسسه خیریه به عنوان مرکز اصلی جمع آوری کمک های خیریه و توزیع سبد غذایی به افراد معرفی شده از مرکز بهداشت نیز مطرح گردید.

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در روز دوشنبه ۲۱ آذرماه در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی و ریاست فرماندار ویژه کاشان و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی عضو این شورا برگزار شد.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

  باسمه تعالی   امروزه پیش بینی، خدمات و اطلاعات هواشناسی جایگاه انکار ناپذیری در زندگی روزمره مردم و بسیاری از بخش‌های اقتصادی، گردشگری، امنیت غذایی و … دارد که به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه پایدار هر منطقه است. توجه به داده‌های هواشناسی و آب و هوایی باعث بهبود وضعیت سلامت و رفاه […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری    دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران به صورت سرزده از مرکز فرماندهی و کنترل اورژانس ۱۱۵ کاشان به منظور تقدیر و تبریک سال جدید بازدید نمود. جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲  

۵ فروردین ۱۴۰۳

بازدید فرماندار ویژه شهرستان کاشان از ایستگاه امنیت و سلامت در مسجد الشهداء آزادراه امیرکبیر در این ایستگاه خدمات اتوبوس آموزشی پلیس راه برای کودکان، خدمات پزشکی و امدادی از سوی اورژانس و هلال احمر و همچنین خدمات رفاهی در راستای کاهش تصادفات بر اثر خستگی و خواب آلودگی ارائه می‌شود‌. فرماندار کاشان در پایان […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری بازدید سرزده دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران از ستاد مرکزی اسکان فرهنگیان منطقه کاشان   جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲    

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =