پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۲۷:۰۱
فرمانداری ویژه شهرستان کاشان

اقدامات توسعه ای دولت سیزدهم در کاشان

کاشان-ایرنا- شهرستان کاشان در دولت سیزدهم علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته توانست با استفاده از ظرفیت های موجود اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف انجام دهد که این خود علاوه بر توسعه عمرانی این شهرستان موجب ایجاد امید و اعتماد بین آحاد مردم شده است. به گزارش ایرنا،کاشان که به دلیل سبقه فرهنگی، […]

کاشان-ایرنا- شهرستان کاشان در دولت سیزدهم علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته توانست با استفاده از ظرفیت های موجود اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف انجام دهد که این خود علاوه بر توسعه عمرانی این شهرستان موجب ایجاد امید و اعتماد بین آحاد مردم شده است.

به گزارش ایرنا،کاشان که به دلیل سبقه فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و مردمان متدین از دیرباز به دارالمومنین مشهور است، در زمره شهرستان‌های با ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف و نگاه ویژه دولتمردان به شمار می‌رود.

این خطه با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

منطقه عالم‌پرور کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان، تنها شهرستان غیر مرکز استان دارای نماینده ولی فقیه در کشور محسوب می‌شود و به گفته نماینده ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل از بدو انقلاب تاکنون مورد توجه ویژه حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است.

دارالمومنین کاشان که یک هزار و ۸۲۴ شهید تقدیم اسلام و نظام جمهوری اسلامی کرده و دارای ۷۸ شهید مفقودالاثر، ۱۹۶ آزاده، سه هزار و ۹۳۴ جانباز و ۷۴ شهید مدافع حرم است، با تربیت و پرورش مفاخر برجسته ملی و بین‌المللی در عرصه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، فقهی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی در دوره معاصر همواره مایه افتخار و مباهات ایران و ایرانیان در سراسر جهان بوده است.

تکمیل طرحهای نیمه تمام عمرانی که بعضی از آنها بیش از۲۰سال از شروع عملیاتشان گذشته همواره از مطالبات مردم بود که دولت سیزدهم طی یکسال فعالیت بسیاری از این طرح های شاخص را تکمیل کرده، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، شرکت تولید ماهی های زینتی و تکمیل و ترمیم محور کاشان – بادرود از جمله خواسته های مردمی است که طی یکسال اخیر و با اقدام جهادی دولت سیزدهم محقق شد.

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان گفت:عملیات اجرایی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان که باید در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا شود،سال ۱۳۹۱ آغاز شد ،طی سال های گذشته اقدام محسوسی در تکمیل زیرساخت های آن انجام نشد، اما در یکسال اخیر با اقدام جهادی دولت سیزدهم و هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان اعبار دولتی، ۲۵۰ هکتار آن آماده سازی شده و در حال واگذاری به مردم است.

هادی اکبری افزود:سرمایه گذاران در صورت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان تسهیلاتی از جمله تامین همه خدمات زیربنایی به ویژه اتصال به ریل ، معافیت گمرکی،واگذاری زمین به شکل اجاره ای و پنج ساله و تکمیل زنجیره های ارزش صادرات محور در پیوند با صنایع معدنی،نساجی و غیره دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد:منطقه ویژه اقتصادی کاشان در ۳۰ کیلومتری شهرستان قرار دارد و ۱۱ رشته صنعتی بر اساس طبقه‌بندی بین المللی استاندارد صنعتی (آیسیک) در منطقه قابلیت استقرار دارند.

اکبری گفت:تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای راه اندازی این منطقه هزینه شده و تکمیل این طرح بزرگ اقتصادی، نیازمند بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

 

ایجاد شرکت تعاونی تولیدکنندگان ماهیان زینتی راوند کاشان

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان بیان کرد:مردم منطقه راوند کاشان در خانه های خود با ایجاد حوض آب اقدام به پرورش ماهیان زینتی به شکل سنتی، می‌کردند که برای توسعه اقتصادی و رعایت ملاحظات بهداشتی و سرمایه گذاری اصولی زمینی به مساحت ۵۰ هکتار،توسط دولت در منطقه برای متقاضیان فراهم شد.

اکبری گفت:به تمامی متقاضیان پرورش ماهی زینتی زمین و خدماتی مثل آب و برق ارائه می شود و اداره جهاد کشاورزی کاشان هم خدمات زیربنایی لازم را در اختیار متقاضیان می‌گذارد.

وی اظهار کرد:برای تکمیل و راه اندازی شرکت تعاونی تولیدکنندگان ماهیان زینتی راوند کاشان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی هزینه شده است.

تکمیل رصدخانه ملی ایران

وی افزود:مقدمات ساخت رصدخانه ملی ایران در قله «گرکش» اطراف شهر «کامو» کاشان در سال ۱۳۸۴ آغاز شد با پیگیری‌های فراوان در دولت سیزدهم ، تکمیل آن پیگیری شد و هم اکنون به بهره برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری کاشان بیان کرد:رصدخانه ملی ایران به همت دانشمندان و مهندسان ایرانی طراحی و به اجرا درآمدهاست.

تکمیل محور کاشان – بادرود

اکبری گفت: محور کاشان – بادرود از پررفت و آمدترین مسیرهای ارتباطی منطقه به طول ۴۰ کیلومتر است، عملیات اجرایی آن سال ۱۳۸۴ آغاز و در این مدت تنها ۲۰ کیلومتر آن انجام شده بود که طی یکسال گذشته با اقدام جهادی دولت سیزدهم و هزینه یکصد میلیارد تومان اعتبار، ترمیم و تکمیل شد.

برچسب ها :
مطالب مشابه

  باسمه تعالی   امروزه پیش بینی، خدمات و اطلاعات هواشناسی جایگاه انکار ناپذیری در زندگی روزمره مردم و بسیاری از بخش‌های اقتصادی، گردشگری، امنیت غذایی و … دارد که به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه پایدار هر منطقه است. توجه به داده‌های هواشناسی و آب و هوایی باعث بهبود وضعیت سلامت و رفاه […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری    دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران به صورت سرزده از مرکز فرماندهی و کنترل اورژانس ۱۱۵ کاشان به منظور تقدیر و تبریک سال جدید بازدید نمود. جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲  

۵ فروردین ۱۴۰۳

بازدید فرماندار ویژه شهرستان کاشان از ایستگاه امنیت و سلامت در مسجد الشهداء آزادراه امیرکبیر در این ایستگاه خدمات اتوبوس آموزشی پلیس راه برای کودکان، خدمات پزشکی و امدادی از سوی اورژانس و هلال احمر و همچنین خدمات رفاهی در راستای کاهش تصادفات بر اثر خستگی و خواب آلودگی ارائه می‌شود‌. فرماندار کاشان در پایان […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری بازدید سرزده دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران از ستاد مرکزی اسکان فرهنگیان منطقه کاشان   جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲    

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − پنج =