جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۴۱:۵۴
فرمانداری ویژه شهرستان کاشان

جوانان فریب خورده امروز، فرزندان ما هستند که اسیر دشمن شده اند

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با حضور در مسجد صفاری کاشان در آیین بزرگداشت ۱۲ آبان «روز حماسه و ایثار کاشان» بیان کرد: ۱۲ آبان به نام روز حماسه کاشان نامگذاری شده است؛ علت این نامگذاری تشییع پیکر مطهر ۹۶ شهید والامقام در سال ۱۳۷۳ بر دستان مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار این شهرستان است […]

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با حضور در مسجد صفاری کاشان در آیین بزرگداشت ۱۲ آبان «روز حماسه و ایثار کاشان» بیان کرد: ۱۲ آبان به نام روز حماسه کاشان نامگذاری شده است؛ علت این نامگذاری تشییع پیکر مطهر ۹۶ شهید والامقام در سال ۱۳۷۳ بر دستان مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار این شهرستان است که نشان می دهد کاشان به راستی دارالمومنین و در طول تاریخ پشتیبان ارزش های انقلاب و نظام اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: دشمن همواره از دو ابزار فتنه و نزاع استفاده می کند تا به خواسته های شوم خود دست یابد. ما به واقع در یک دفاع مقدس ۴۳ ساله در حال دفاع از کیان ایران اسلامی در برابر فتنه انگیزی دشمن هستیم.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه خطر تهاجم دشمن از درون و بیرون مرزها کشور مان را تهدید می کند، عنوان کرد: دشمن به دنبال این است که با فتنه انگیزی ضعف را در جامعه تجلی دهد و اقتدار و شوکت جمهوری اسلامی ایران را نزد همگان خدشه دار کند. در این شرایط باید هوشیار و مراقب باشیم و برای دفاع از کیان ملت همه جانبه و شبانه روزی تلاش کنیم.
وی افزود: امروز کشور درگیر جنگ روایت هاست و رسانه سلطه سعی می کند با روایت گری اشتباه و آنگونه که مطلوب و در راستای رسیدن به اهداف خود است به ابهت کشور آسیب برساند.

دکتر مرتضوی عنوان کرد: کسانی که خوراک خبری خود را از رسانه های بیگانه دریافت می کنند هرشب نظام جمهوری اسلامی را در آستانه سقوط می بینند و روز بعد با اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مواجه می شوند. همین دوگانگی این افراد را عصبی می کند و به دشمن فضا می دهد تا از ابزارهای خود برای ضربه زدن به کشور استفاده کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دشمن از ابتدا به دنبال این بود که الگوی نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا شما نگیرد، گفت: هرچند که فتنه انگیزان بارها در مسیر رسیدن به خواسته های خود شکست خورده اند اما در شرایط فعلی تلاش می کنند تا با کینه توزی و ایجاد تفرقه بیش از پیش به مردم آزار و اذیت برسانند.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: اما در نهایت این ایران اسلامی است که در قله افتخار ایستاده است.

وی اظهار کرد: وقایعی که پس از فوت خانم امینی اتفاق افتاد گویای این بود که دشمن در کمین نشسته و تلاش می کند با خلق روایت و محاصره فکری جامعه روایت خود را بعنوان قالب در ذهن عموم مردم به کرسی بنشاند‌.

استاندار اصفهان یکی از ابزارهای دشمن را استفاده از نخبگان و افراد موثر در جامعه دانست و عنوان کرد: این ترفندی است که دشمن استفاده می کند تا افکار عمومی جامعه را آنگونه که می خواهد کارگردانی کند. در حوادث اخیر دشمن از سه عامل پول، غریزه و هیجان استفاده کرد تا ذهن مخاطب را با خود همراه کند.

دکتر مرتضوی اضافه کرد: سپس با روایت سازی، محاصره فکری و بمب باران رسانه ای ذهن نوجوان و جوان ما را به اسارت گرفت و هرج و مرج و ناامیدی را در جامعه رواج داد. در این شرایط همگان بدانند و هوشیار باشند که دشمن دلسوز مردم ما نیست بلکه به دنبال سوریه سازی ایران و در نهایتاً تجزیه کشور است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)، اظهار کرد: تجمعات و واکنش ها به این حادثه نشان دهنده فهم و بینش عمیق مردم حتی در شرایط فعلی جامعه است. دیدیم که پس از این حادثه ناگوار ایران به پا خواست و در برابر یاوه گویی های دشمن ایستاد.

استاندار اصفهان ناآرامی های اخیر را ناشی از واگرایی فرهنگی در جامعه دانست و بیان کرد: دشمن در تلاش است تا فرهنگ اصیل و ناب کشور مان را تغییر دهد و در برخی موارد نیز موفق بوده که این خود گویای غافل شدن ما از حوزه فرهنگ در سال های اخیر است.

دکتر مرتضوی ادامه داد: ذهن جوان و نوجوان ما دچار بحران فرهنگی شده است. مولفه های هویتی را از فرزندان مان گرفته اند تا هر لباسی که خواستندبر تن شان کنند و ذائقه نوجوان و جوان مان را تغییر دهند و مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با همه تهاجمات فرهنگی دشمن و سناریوسازی های متعدد و متفاوتش مردمی فهیم، مسئولانی دلسوز و داریم حال وظیفه ما این است که به تجربه موفق دهه شصت بازگردیم و برای نوجوانان و جوانان مان وقت بگذاریم.

استاندار اصفهان افزود: گره زدن افکار نوجوانان و جوانان با معارف اهل بیت علیهم السلام تکلیف انسانی، انقلابی، دینی و شیعی ماست. آن جوانان فریب خورده هم فرزندان ما هستند که باید دغدغه هر لحظه مان باشند. جهاد تبیین بهترین و شایسته ترین ابزار ما در برابر همه توطئه های دشمن خواهد بود.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

  باسمه تعالی   امروزه پیش بینی، خدمات و اطلاعات هواشناسی جایگاه انکار ناپذیری در زندگی روزمره مردم و بسیاری از بخش‌های اقتصادی، گردشگری، امنیت غذایی و … دارد که به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه پایدار هر منطقه است. توجه به داده‌های هواشناسی و آب و هوایی باعث بهبود وضعیت سلامت و رفاه […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری    دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران به صورت سرزده از مرکز فرماندهی و کنترل اورژانس ۱۱۵ کاشان به منظور تقدیر و تبریک سال جدید بازدید نمود. جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲  

۵ فروردین ۱۴۰۳

بازدید فرماندار ویژه شهرستان کاشان از ایستگاه امنیت و سلامت در مسجد الشهداء آزادراه امیرکبیر در این ایستگاه خدمات اتوبوس آموزشی پلیس راه برای کودکان، خدمات پزشکی و امدادی از سوی اورژانس و هلال احمر و همچنین خدمات رفاهی در راستای کاهش تصادفات بر اثر خستگی و خواب آلودگی ارائه می‌شود‌. فرماندار کاشان در پایان […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری بازدید سرزده دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران از ستاد مرکزی اسکان فرهنگیان منطقه کاشان   جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲    

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دو =