جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۲:۴۷:۱۴
فرمانداری ویژه شهرستان کاشان

فرماندار ویژه کاشان مطرح کرد؛ برای مسدود کردن چاه های غیرمجاز اقدام فوری شود

    فرماندار ویژه کاشان بر لزوم اجرای هرچه سریعتر مصوبات جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خبر داد و گفت: امور  آب کاشان موظف است در کوتاهترین زمان ممکن  نسبت به مسدود کردن چاه های غیرمجاز اقدام کند. به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان به نقل از ایلنا؛ محمدشریف زارعی در نشست […]

 

 

فرماندار ویژه کاشان بر لزوم اجرای هرچه سریعتر مصوبات جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خبر داد و گفت: امور  آب کاشان موظف است در کوتاهترین زمان ممکن  نسبت به مسدود کردن چاه های غیرمجاز اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان به نقل از ایلنا؛ محمدشریف زارعی در نشست شورای حفاظت از منابع آب با اشاره به مخاطرات کم آبی شهرستان و  قرار گرفتن کاشان  در ردیف مناطق با تنش کم آبی شدید، افزود:  قابل قبول نیست شهرستانی با جمعیت نسبتا بالا در شرایط درگیر  تنش آبی شدید قرار بگیرد ولی گروهی با حفر چاه های غیر مجاز چندین برابر میانگین استاندارد به شکل کاملا غیر قانونی از سفره های زیر زمینی آب برداشت کنند.

وی افزود:ضروری است  برنامه ریزی ویژه برای برون رفت از این موضوع اتخاذ شود و دستگاه های ذیربط به شکل قاطع و جدی مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان را مبنی بر مسدود سازی چاه های غیر مجاز را اجرا کنند.

فرماندار ویژه  کاشان  گفت: در خصوص تداوم خشکسالی دشت بزرگ کاشان  و کمبود بارش ها در سال زراعی صحبت های زیادی شده و طی  سالهای اخیر موضوع چاه های غیر مجاز و آسیب های فراوانی که  به منابع آب زیرزمینی وارد می کنند مطرح بوده ولی تا این لحظه برخورد اساسی با این افراد صورت نگرفته است.

 وی با بیان اینکه اجرای دقیق قانون هیچگاه نمی بایست در چهار چوب صحبت و صورت جلسه محدود شود تاکید کرد:  دنبال نمودن برنامه ای هدفمند و راهبردی با هدف  برون رفت از وضعیت خاص کاشان ضروری است و مهمترین راه جلوگیری راه فعالیت چاه های غیرمجاز است.

زارعی با بیان اینکه در مقابل ۸۸۳ چاه مجاز حفر شده در منطقه کاشان ۷۰۱ حلقه چاه غیر مجاز وجود داشت که تاکنون ۳۵۶حلقه آن  پرشده یادآورشد:طی سال جاری ۷حلقه چاه غیر مجاز  با حجم ۱۰۵ هزار متر مکعب پس از اخطارهای لازم با دستور دادستان محترم مسدود شد.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: باید برنامه مسدود نمودن چاههای غیرمجاز با توجه به شرایط موجود هر چه سریعتر اجرایی شود و مدیریت  آب کاشان  در این زمینه باید تلاش و اهتمام ویژه ای انجام دهد.

وی  حفاظت از منابع آبی موجود منطقه را از  جمله برنامه های با اولویت دانست که باید اهتمام  در اجرای آن مورد توجه دستگاه های ذیربط  قرار بگیردیادآور شد: قصور و کوتاهی در این زمینه  پذیرفتنی نیست چرا موضوع آب نه تنها در کاشان و کشور بلکه بحثی جهانی است و  تمام  سران کشورهای دنیا به دنبال تامین آب و  صیانت از آن هستند.

زارعی با اشاره به قدمت تاریخی و گردشگری شهرستان کاشان که از گذشته  رشته قنات های پرآب در آن جاری بوده است افزود: احترام به آب و صرفه جویی در مصرف این مایع حیاتی مهم بوده، بنابراین حل مشکلات کم آبی باید از طریق برنامه‌های کارشناسی ودقیق و ترویج فرهنگ صرفه جویی پیگیری شود.

 

 

 

مطالب مشابه

  باسمه تعالی   امروزه پیش بینی، خدمات و اطلاعات هواشناسی جایگاه انکار ناپذیری در زندگی روزمره مردم و بسیاری از بخش‌های اقتصادی، گردشگری، امنیت غذایی و … دارد که به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه پایدار هر منطقه است. توجه به داده‌های هواشناسی و آب و هوایی باعث بهبود وضعیت سلامت و رفاه […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری    دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران به صورت سرزده از مرکز فرماندهی و کنترل اورژانس ۱۱۵ کاشان به منظور تقدیر و تبریک سال جدید بازدید نمود. جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲  

۵ فروردین ۱۴۰۳

بازدید فرماندار ویژه شهرستان کاشان از ایستگاه امنیت و سلامت در مسجد الشهداء آزادراه امیرکبیر در این ایستگاه خدمات اتوبوس آموزشی پلیس راه برای کودکان، خدمات پزشکی و امدادی از سوی اورژانس و هلال احمر و همچنین خدمات رفاهی در راستای کاهش تصادفات بر اثر خستگی و خواب آلودگی ارائه می‌شود‌. فرماندار کاشان در پایان […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری بازدید سرزده دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران از ستاد مرکزی اسکان فرهنگیان منطقه کاشان   جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲    

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یازده =