جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۳۹:۵۰
فرمانداری ویژه شهرستان کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان: همه دستگاه‌ها باید در مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی باشند

    سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: همه مسوولان باید این موضوع را جدی بگیرند و هر دستگاه به سهم خود در این زمینه تلاش کند. به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی فرمانداری ویژه کاشان به نقل از ایرنا؛ محمدشریف […]

 

 

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: همه مسوولان باید این موضوع را جدی بگیرند و هر دستگاه به سهم خود در این زمینه تلاش کند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی فرمانداری ویژه کاشان به نقل از ایرنا؛ محمدشریف زارعی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کاشان با گرامیداشت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این نوع قاچاق به عنوان یکی از معضل‌های بسیار بد، همواره گلوی اقتصاد را فشرده و مشکل‌های شدیدی برای جامعه ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: سالی نیست که رهبر معظم  انقلاب در چندین سخنرانی، راهکار یا بحثی درباره مبارزه با پدیده شوم قاچاق نداشته باشند.

وی یادآور شد: رهبر انقلاب در یکی از بیانات خود می‌فرمایند جنس لوکسی که قاچاق شده را داخل خوردکن بیاندازید و زیر دستگاه خورد کنید؛ مبارزه با قاچاق باید بی‌رحمانه و قاطعانه باشد.

سرپرست فرمانداری کاشان اظهار داشت: پدیده شوم قاچاق اثرهای بسیار بدی روی اقتصاد جامعه می‌گذارد که یکی از آنها کاهش اشتغال است.

وی ادامه داد: وقتی کالای قاچاقی تولید و از مبادی رسمی یا غیررسمی وارد می‌شود سبب کاهش تولید و اخراج برخی کارگران می‌شود و از این طریق روی اشتغال تاثیر می‌گذارد.

زارعی کاهش درآمد دولت را دومین اثر بد قاچاق روی اقتصاد عنوان کرد و افزود: دولت به طور رسمی از ورود کالا از گمرکات درآمد کسب می‌کند که در صورت قاچاق این درآمد حاصل نمی‌شود.

وی سومین اثر منفی قاچاق روی اقتصاد را کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری عنوان و اضافه کرد: مواد اولیه ۹۰ درصد کالاهای قاچاق بی‌کیفیت است و این موضوع انگیزه سرمایه‌گذارانی که با مواد اولیه بهتری این کالا را تولید می‌کنند کاهش می‌دهد.

سرپرست فرمانداری کاشان چهارمین اثر منفی قاچاق روی اقتصاد را خروج ارز از کشور و افزایش تورم بیان و تصریح کرد: قاچاق کالا سبب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود.

زارعی علت اصلی قاچاق را تفاوت ارز رسمی و غیررسمی دانست و افزود: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم تلاش برای تک نرخی کردن ارز در جامعه است که در این راستا یکی از اقدام‌های مهم اخیر حذف ارز ترجیحی بود.

وی با بیان اینکه قاچاق فقط مختص واردات نیست و می‌تواند در صادرات هم نمود یابد، ادامه داد: فردی که با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی گندم و دانه‌های روغنی وارد و برای مثال بیسکوییت تولید و از برخی مبادی به خارج کشور ارسال می‌کند به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند.

سرپرست فرمانداری کاشان با بیان اینکه نزدیک به ۱۵ میلیون غیرایرانی در شعاع ۳۰۰ کیلومتری مرزهای کشورمان از یارانه‌های مردم ایران استفاده می‌کنند، گفت: دولت سیزدهم با تلاش برای مردمی‌سازی یارانه‌ها، حرکت انقلابی را در ابتدای فعالیت خود انجام داد و ایثار، شجاعت و جسارت بزرگ به خرج داد.

وی افزود: شاید خیلی از دولت‌ها این اقدام را انجام نمی‌دادند اما هدف دولت سیزدهم جلوگیری از خروج سرمایه مردم از کشور است، از این رو ممانعت از قاچاق باید جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته نزدیک ۳۰ درصد را قاچاق تشکیل می‌داد اما سیاست سه قوه و تاکیدهای رهبر انقلاب عزم را بر مبارزه جدی با قاچاق قرار داده و در سال‌های گذشته روند کاهش در این خصوص داشتیم.

زارعی با اشاره آمارهایی درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کاشان اظهار داشت: سال ۱۴۰۰، ۲۶ میلیارد تومان کالای قاچاق در قالب ۲۵۹ پرونده در شهرستان کشف شده که ۹۰ درصد توسط تعزیرات حکمتی و ۱۰ درصد توسط دادسرای کاشان بوده است.

وی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز سه میلیارد تومان کالای قاچاق با تشکیل ۳۶ پرونده در کاشان کشف شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان از شهروندان خواست هرگونه مشاهده در خصوص قاچاق کالا و ارز را با برقراری تماس با سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

 

مطالب مشابه

  باسمه تعالی   امروزه پیش بینی، خدمات و اطلاعات هواشناسی جایگاه انکار ناپذیری در زندگی روزمره مردم و بسیاری از بخش‌های اقتصادی، گردشگری، امنیت غذایی و … دارد که به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه پایدار هر منطقه است. توجه به داده‌های هواشناسی و آب و هوایی باعث بهبود وضعیت سلامت و رفاه […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری    دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران به صورت سرزده از مرکز فرماندهی و کنترل اورژانس ۱۱۵ کاشان به منظور تقدیر و تبریک سال جدید بازدید نمود. جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲  

۵ فروردین ۱۴۰۳

بازدید فرماندار ویژه شهرستان کاشان از ایستگاه امنیت و سلامت در مسجد الشهداء آزادراه امیرکبیر در این ایستگاه خدمات اتوبوس آموزشی پلیس راه برای کودکان، خدمات پزشکی و امدادی از سوی اورژانس و هلال احمر و همچنین خدمات رفاهی در راستای کاهش تصادفات بر اثر خستگی و خواب آلودگی ارائه می‌شود‌. فرماندار کاشان در پایان […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری بازدید سرزده دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران از ستاد مرکزی اسکان فرهنگیان منطقه کاشان   جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲    

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =