پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۱:۵۴:۱۶
فرمانداری ویژه شهرستان کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان: حفظ محیط زیست، ذخیره ای ارزشمند برای آیندگان است

    سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: بقا و ماندگاری در منطقه کاشان منوط به حفظ محیط زیست و طبیعت پیرامونی است، در غیر این صورت بحران کم آبی و کاهش سفره آب های زیرزمینی ادامه زندگی در دشت کاشان برای سال های دیگر با  اما و اگر های جدی مواجه خواهد کرد. به گزارش […]

 

 

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: بقا و ماندگاری در منطقه کاشان منوط به حفظ محیط زیست و طبیعت پیرامونی است، در غیر این صورت بحران کم آبی و کاهش سفره آب های زیرزمینی ادامه زندگی در دشت کاشان برای سال های دیگر با  اما و اگر های جدی مواجه خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان به نقل از ایلنا؛ محمدشریف زارعی در بازدید از اداره محیط زیست شهرستان کاشان در خصوص صنایع آلاینده هوا به ویژه واحدهای صنعتی، شرکت‌های تولید شن و ماسه، تولید آسفالت، معادن و پسماند گفت: یکی از مسایل مهم شهرستان حفظ محیط زیست و استفاده مطلوب از  پتانسیل‌های خدادادی است، ولی همگان به عنوان یک مسئول می بایست نقش مهمی در نگهداری این میراث گذشتگان و موهبت الهی داشته باشیم و آنرا به دست آیندگان برسانیم.

وی افزود: دغدغه های زیادی از جانب مردم و مجاوران معادن سنگ در مناطق مختلف وجود داشت و مجموعه فرمانداری براساس گزارش کارشناسان، معتمدین و گفته های شاکیان اقدام به تشکیل جلسات مستمری کرد تا حقوق طرفین تامین شود.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان حفظ و صیانت از  منابع طبیعی را از مهمترین راهکار برای بهرمندی از هوای پاک دانست و افزود: با داشتن هوا و محیط زیست پاک و سالم، شاخص های سلامت جسمانی و بهداشت روان در جامعه ارتقا می یابد و این بر پایه تحقیقات و مشاهدات مستقیمی است که از رصد شهر های برخوردار از فضای سبز استخراج شده است.

زارعی با بیان اینکه مشارکت مردم در حفظ محیط زیست  زمینه ساز دستیابی به توسعه پایدار است و اولویت ضروری در کاشان افزایش   فضای سبز از طریق درختکاری است، گفت: آموزش، آگاه سازی و تعامل با شهروندان در جذب مشارکت مردمی و حفاظت از محیط زیست نقش انکار ناپذیری دارد.

زارعی تاکیدکرد: شرایط آب و هوای شهرستان به گونه ای است که برای پیشگیری از ورود ریزگردها، حفظ بافت زمین و جلوگیری از فرونشست و سیلاب ها حرکت در مسیر طبیعت ضروری است و اولین و آخرین نسخه کارشناسان برای سکونت در کاشان کاشت درختان کم آب بر و سازگار با هوای کویر است.

وی تصریح کرد: بقا و ماندگاری در منطقه منوط به حفظ محیط زیست و طبیعت پیرامونی است در غیر این صورت بحران کم آبی و کاهش سفره آب های زیر زمینی ادامه زندگی در دشت کاشان برای سالهای دیگر با اما و اگرهای جدی مواجه خواهدکرد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان پایش مستمر بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی توسط کارشناسان اداره حفاظت از محیط زیست کاشان را یادآور شد و اظهار کرد: براساس آمارهای موجود ظرفیت صنایع فعال کاشان برابر با ۱۳ مرکز استان بوده و ۶۰ درصد از معادن استان اصفهان هم در کاشان است.

وی با بیان اینکه قرارگرفتن کاشان در بیابان مرکزی ایران و هم جواری با دریاچه نمک  و از طرفی تخریب پوشش گیاهی به دلیل چرای بی رویه در فصول غیر متعارف سبب تشدید ریزگردها  و حرکت رمل های روان شده تاکید کرد: سرانه فضای سبز کاشان در مقایسه جهانی و حتی کشوری بسیار پایین تر است واین در شرایطی است که  شهرستان در پوشش گیاهی نسبت به شهر اصفهان وضعیت خوبی ندارد.

زارعی هوای کاشان به خصوص در فصول سرد سال آنهم به دلیل پدیده وارونگی هوا را نامطلوب دانست و یادآورشد:کم توجهی به موضوعات شهرسازی در ساخت و سازها،ترافیک های طولانی و افزایش تعداد خودرو های ورودی به کاشان آلودگی هوا را دامن می‌زند.

سرپرست فرمانداری کاشان گفت:کاشان نیازمند اسقرار حداقل ۵ دستگاه سنجش آلودگی هواست چرا که  استخراج آمار و ارقام با عدد ۵۰۰ برای آلایندگی هوای کاشان واقعا وحشتناک است.

 زارعی ابراز داشت: ضروری است نهاد های سهیم در رفع این معضلات مانند شهرداری کاشان سهم مشهود تری جهت نصب دستگاه های استاندارد سنجش آلودگی هوا داشته باشند تا برنامه ریزی بهتری در این حوزه صورت بگیرد.

 

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

  باسمه تعالی   امروزه پیش بینی، خدمات و اطلاعات هواشناسی جایگاه انکار ناپذیری در زندگی روزمره مردم و بسیاری از بخش‌های اقتصادی، گردشگری، امنیت غذایی و … دارد که به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه پایدار هر منطقه است. توجه به داده‌های هواشناسی و آب و هوایی باعث بهبود وضعیت سلامت و رفاه […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری    دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران به صورت سرزده از مرکز فرماندهی و کنترل اورژانس ۱۱۵ کاشان به منظور تقدیر و تبریک سال جدید بازدید نمود. جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲  

۵ فروردین ۱۴۰۳

بازدید فرماندار ویژه شهرستان کاشان از ایستگاه امنیت و سلامت در مسجد الشهداء آزادراه امیرکبیر در این ایستگاه خدمات اتوبوس آموزشی پلیس راه برای کودکان، خدمات پزشکی و امدادی از سوی اورژانس و هلال احمر و همچنین خدمات رفاهی در راستای کاهش تصادفات بر اثر خستگی و خواب آلودگی ارائه می‌شود‌. فرماندار کاشان در پایان […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری بازدید سرزده دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران از ستاد مرکزی اسکان فرهنگیان منطقه کاشان   جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲    

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =