جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۲۰:۵۰
فرمانداری ویژه شهرستان کاشان

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری کاشان: کاشان ۲ سال قبل خودرو دانش بنیان تولید کرد

  وصولی بیش از ۲۶۹ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی شاخص اقتصادی کاشان است معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: وصولی بیش از ۲۶۹ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در سال۱۴۰۰ نشان دهنده رشد شاخص‌های اقتصادی شهرستان است. مسعود خاندایی، در دیدار با امام […]

 

وصولی بیش از ۲۶۹ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی شاخص اقتصادی کاشان است

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: وصولی بیش از ۲۶۹ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در سال۱۴۰۰ نشان دهنده رشد شاخص‌های اقتصادی شهرستان است.

مسعود خاندایی، در دیدار با امام جمعه کاشان و گزارش عملکرد کارگروه‌های نوروزی تنظیم بازار به آیت الله سلیمانی گفت: نرخ مالیات بر ارزش افزوده همان وجه پرداخت شده مردم به صورت غیر مستقیم در سال ۱۴۰۰ در حوزه کالاها و خدمات نسبت به سال قبل آن ۲.۳ برابر شده است.

او می‌گوید: واریز ماهانه مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی از طریق اداره دارایی به حساب شهرداری‌‌ ها مهمترین و پایدار ترین درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که شهرداری کاشان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰۲ میلیارد ریال درآمد مستقیم از این محل کسب کرده است.

به گفته او، کاشان همچنین در بحث دانش بنیان و تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری شعار سال  توانست سال گذشته جرثقیل ۵۰ تن دانش بنیان و ۳۱ هزار قطعه تحریمی را با روش مهندسی معکوس تولید و بومی سازی کرد و یک نمونه آزمایشی آن هم به فروش رسید.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری کاشان گفت: کاشان با وجود ۱۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان از شرکت‌های مهم به راحتی می‌تواند شعار سال« تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» را به ویژه در حوزه کشاورزی با قابلیت صنعت گلاب، عرقیات و اسانس با تشکیل کارگروهی با عنوان دانش بنیان عملیاتی کند.

خاندایی، همچنین گفت: ۳۹ شهرستان کشور عنوان ویژه را دارند ولی فقط شهرستان‌های مشهد و تهران در وزارت کشور از مزایای آن استفاده می‌کنند.

او می‌گوید: کاشان غیر از تابلوی فرمانداری ویژه هیچ مزایایی ندارد و تفاوت فرمانداری ویژه با غیر ویژه در شهرستانی که رتبه ۱۳ شاخص‌های اقتصادی کلان در بین ۳۱ استان را دارد مشخص و ملموس نیست.

به گفته او، رتبه اول کشوری کاشان در استفاده از صفحه(پنل) خورشیدی نیز برای صید انرژی و منابع مالی، صادرات ۵۲۰ میلیون دلاری غیر نفتی کاشان، رتبه اول پرداخت تسهیلات مربوط به کرونا و رشد بی نظیر اشتغال از دیگر دستاوردهای کلان اقتصادی کاشان در سال گذشته است.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری کاشان گفت: معاونت برنامه ریزی و اقتصادی فرمانداری ۳۶ حوزه و وظیفه در قالب کارگروه‌های از جمله مختلف کارگروه رفع موانع تولید و ستاد تسهیل را دارد که نتیجه آن افزایش صادرات؛ درخواست و تقاضا برای نیروی انسانی فنی و خدمات و حتی برای افراد متخصص و تحصیل کرده در حوزه های صنعت معدن و تجارت و همچنین حوزه خدمات گردشگری بوده است.

به گفته او، ۱۶ هزار واحد صنفی فعالیت و ۸۵ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در کاشان وجود دارد.

مطالب مشابه

  معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: طرح های ترافیکی ویژه ایام نوروز و فصل بهار در نقاط گردشگری شهرستان کاشان اجرایی می شود. به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان؛ هادی اکبری گفت: طرح ترافیکی ویژه ایام گردشگری در اطراف باغ فین مورد بررسی قرار گرفته که با تغییراتی نسبت به سال […]

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

  معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: تعیین محدوده طرح محدودیت ترافیکی هسته مرکزی شهر کاشان بررسی و با کلیات آن موافقت شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان؛ هادی اکبری در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان گفت: محدوده طرح ترافیکی هسته مرکزی شهر کاشان شامل مسیرهای میدان امام حسین (ع)، قاضی […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

  معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: با توجه به ایام برگزاری انتخابات و لزوم تدابیر ترافیکی و امنیتی روبروی فرمانداری ویژه کاشان، مسیر میدان شهید منتظری به سمت میدان ولی عصر (عج) از ساعت ۲۲:۰۰ پنجشنبه شب مسدود خواهدشد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان؛ هادی اکبری با اعلام این خبر […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

  این جلسه به ریاست هادی اکبری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان و با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. توجه به رویکردهای فرهنگی و اقتضائات ویژه ماه مبارک رمضان، تجهیز و ساماندهی سرویس بهداشتی و استقرار سرویس های بهداشتی موقت، اجرای طرح های ویژه ترافیکی در ایام نوروز، برگزاری […]

۸ اسفند ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − چهار =