جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۳:۵۵:۱۴
فرمانداری ویژه شهرستان کاشان

جانشین کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار کاشان: تنظیم بازار نوروزی با توزیع ۱۰ قلم کالای اساسی به موقع و مطلوب در شهرستان انجام شد

  جواد مزروعی در خصوص گزارش عملکرد کارگروه‌های نوروزی تنظیم بازار گفت: طرح نوروزی سه کارگروه تنظیم بازار با دبیری اداره صمت، کارگروه امنیت غذایی شهرستان با دبیری جهاد کشاورزی و کمیته اقدام مشترک به دبیری اداره تعزیرات حکومتی شهرستان برای بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ با برگزاری نشست‌های مختلف برای […]

 

جواد مزروعی در خصوص گزارش عملکرد کارگروه‌های نوروزی تنظیم بازار گفت: طرح نوروزی سه کارگروه تنظیم بازار با دبیری اداره صمت، کارگروه امنیت غذایی شهرستان با دبیری جهاد کشاورزی و کمیته اقدام مشترک به دبیری اداره تعزیرات حکومتی شهرستان برای بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ با برگزاری نشست‌های مختلف برای تامین و توزیع ۱۰ قلم کالای اساسی برنامه ریزی و اجرا شد.

او می‌گوید: شاخص ترین این اقلام، میوه شامل توزیع پرتغال و سیب بود که برای نخستین بار انبار(دپوی) میوه در کاشان با مساعدت وزیر جهاد کشاورزی در سرد خانه کوثر به عنوان محل دپوی نوروزی با بهترین کیفیت میوه سر بار، حمل و انجام شد.

به گفته او، ۳۴۰ تن پرتغال و ۱۰۰ تن سیب قرمز و سفید سمیرم برای مدیریت تامین میوه شهرستان های شمال استان اصفهان از جمله کاشان، آران و بیدگل و نطنز انجام شد که تا کنون ۱۵۰ تن پرتغال و ۷۰ تن سیب در شهرستان توزیع شده است.

جانشین کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان کاشان گفت: توزیع میوه ایام نوروز در هفت منطقه کمتر برخوردار با قیمت پرتغال کیلویی ۱۰ هزار تومان و سیب ۱۱ هزار تومان حتی نظارت روزانه فرماندار بر بازار انجام و عامل کاهش و تنظیم قیمت شد.

مزروعی گفت: میوه شب عید در کوی حسین پور، خیابان امیر کبیر، بلوار امام رضا(ع)، فاز یک و دو ناجی آباد، میدان امام حسن(ع) فروشگاه رفاه در بلوار دانشجو مراکز داخل شهر در بلوار نماز و سکوی (پلت فرم) سیار از جمله روزهای پنج شنبه‌ها در جوار آرامستان دشت افروز و پارک ملت با توجه به تقاضای عمومی تامین شد.

او می‌گوید: برنج تایلندی ۳۷۹ تن با قیمت هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و ۴۵۰ تن برنج هندی با قیمت هر کیلو ۱۸ هزار و ۵۰۰، ۱۷۴ تن شکر مصرف خانوار با قیمت هر کیلو ۱۴ هزار تومان، ۲۲۵ تن شکر صنف صنعت شیرینی پزی کیلویی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان، ۲۲ تن روغن صنف صنعت، ۳۰ تن گوشت منجمد گوساله،

۱۶۳ تن گوشت مرغ منجمد از نوع برزیلی و ترکیه‌ای و ۲۰ تا ۳۰ تن مصرف روزانه گوشت گرم مرغ از دیگر کالاهای اساسی تامین شده شب عید برای مردم کاشان است.

به گفته او، با تامین، پشتیبانی و توزیع تخم مرغ دولتی نیز در مراکز توزیع، فروشگاه‌های بزرگ و حتی کوچک قیمت شانه‌ای ۶۳ هزار تومان در شهرستان برای ایام عید به ۴۲ هزار تومان کاهش یافت.

جانشین کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان کاشان گفت: با برگزاری نشست با صنف شیرینی‌پزها و آجیل فروش‌ها قیمت دو قلم کالای اساسی شیرینی و آجیل برای شب عید کنترل شد و اجازه گران کردن قیمت به آنها داده نشد.

مزروعی گفت: نظارت بر حوزه پوشاک، فعالیت ۱۸ گشت با حضور سه دستگاه و اتاق اصناف و کمک ۶۰ نیروی بسیج اصناف در قالب ۳۰ گشت دو نفره برای موضوع اخبار و شبکه اطلاع رسانی در کنترل قیمت‌ها از دیگر اقدامات کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان کاشان برای نورز ۱۴۰۱ است.

او می‌گوید: در حوزه کرونا نیز با برگزاری نشست‌های نوروزی اسفندماه و مصوبه ملی اسکان مدارس برای پشتیبانی از حوزه گردشگری کنترل مراکز گردشگری از جمله تعطیلی حمام باغ فین به دلیل فضای بسته و احتمال شیوع و افزایش کرونا با هماهنگی استانی و مصوبه شهرستانی به عنوان تنها بنای گردشگری تعطیل کشور انجام شد.

به گفته او، استفاده از حسینه‌ها و اماکن نیز برای اسکان در دستور وضعیت اضطراری قرار گرفته است.

مزروعی گفت: همچنین کارگروه سیل اقدامات پیشگیرانه برای بارندگی در ایام نوروز و آمادگی لازم از جمله نصب ۶۰ بنر اطلاع رسانی به شهروندان، مسافران و گردشگران را برای پرهیز از اسکان در کنار رودخانه انجام داده است.

او می‌گوید: نیروهای امدادی اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر در حوزه پاسخ به حوادث و آمادگی سایتهای درمانی به خصوص بیمارستان شهید بهشتی برای پشتیبانی از حوادث نوروزی نیز آمادگی لازم را دارند.

به گفته او، شورای حفاظت آب در تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی و فضای سبز در طول سال وظیفه برنامه ریزی برای جلوگیری از تنش اجتماعی بحران آب را دارد.

مزروعی گفت: با کاهش ۴۷ درصدی بارندگی سالانه کمبود آب، احتمال تنش آبی و بحران آب را در سال جاری خواهیم داشت که با توجه به احتمال بارندگی‌های خوب در فروردین و اردیبهشت سال جاری امید به کاهش مشکلات در این زمینه خواهد بود.

 

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

  معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: طرح های ترافیکی ویژه ایام نوروز و فصل بهار در نقاط گردشگری شهرستان کاشان اجرایی می شود. به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان؛ هادی اکبری گفت: طرح ترافیکی ویژه ایام گردشگری در اطراف باغ فین مورد بررسی قرار گرفته که با تغییراتی نسبت به سال […]

۲۳ اسفند ۱۴۰۲

  معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: تعیین محدوده طرح محدودیت ترافیکی هسته مرکزی شهر کاشان بررسی و با کلیات آن موافقت شد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان؛ هادی اکبری در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان گفت: محدوده طرح ترافیکی هسته مرکزی شهر کاشان شامل مسیرهای میدان امام حسین (ع)، قاضی […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

  معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: با توجه به ایام برگزاری انتخابات و لزوم تدابیر ترافیکی و امنیتی روبروی فرمانداری ویژه کاشان، مسیر میدان شهید منتظری به سمت میدان ولی عصر (عج) از ساعت ۲۲:۰۰ پنجشنبه شب مسدود خواهدشد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه کاشان؛ هادی اکبری با اعلام این خبر […]

۹ اسفند ۱۴۰۲

  این جلسه به ریاست هادی اکبری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان و با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. توجه به رویکردهای فرهنگی و اقتضائات ویژه ماه مبارک رمضان، تجهیز و ساماندهی سرویس بهداشتی و استقرار سرویس های بهداشتی موقت، اجرای طرح های ویژه ترافیکی در ایام نوروز، برگزاری […]

۸ اسفند ۱۴۰۲
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هفت =