جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰۱:۳۲:۲۱
فرمانداری ویژه شهرستان کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه: توانمندی‌های کاشان از ۱۰ استان کشور بیشتر است

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: توانمندی و ظرفیت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف از افزون بر ۱۰ استان کشور بیشتر، اما ظرفیت اطلاع‌رسانی و انعکاس خبری آنها در عرصه ملی کم است. به گزارش ایرنا، محمدشریف زارعی شنبه در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه در بیشتر رسانه‌ها و فضای مجازی فقط خبرها دست […]

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: توانمندی و ظرفیت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف از افزون بر ۱۰ استان کشور بیشتر، اما ظرفیت اطلاع‌رسانی و انعکاس خبری آنها در عرصه ملی کم است.

به گزارش ایرنا، محمدشریف زارعی شنبه در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه در بیشتر رسانه‌ها و فضای مجازی فقط خبرها دست به دست می‌شود و هیچ تحلیل درستی انجام نمی‌‎گیرد، افزود: از خبرنگاران انتظار می‌رود تحلیل بنویسند، چرا که این مهم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: خبرنگاران باید بکوشند به صورت حرفه‎‌ای مسایل جامعه را تحلیل و باز کنند و خوب انتشار بدهند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با اشاره به اینکه فعالیت رسانه‌ای ایثارگرانه و جهادی محسوب می‌شود، اظهار داشت: خطرهای زیادی متوجه خبرنگاران و رسانه‌ها است، چرا که خبرنگاران با گذشت، جسارت و شجاعت برای پوشش خبر وارد میان می‌شوند تا رسالت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: رسانه به عنوان بازو و کمک کار مدیران و مسوولان تلقی می‌شود، چرا که رسانه‌ها شفاف‌تر و تیزبینانه به مسایل و مشکلات جامعه نگاه و آنها را برای برطرف کردن به گوش مسوولان می‌رسانند.

زارعی خاطر نشان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه بر پایه رسالتشان از امر به معروف و نهی از منکر دفاع می‌کنند که این مساله می‌تواند مدیران و مسوولان را در راه درست تشویق کند و یا اگر خطایی صورت گرفته در مسیر صحیح گام بردارند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان درباره مشکلاتی که برخی مدیران و مسوولان برای خبرنگاران در سال ۱۴۰۰ ایجاد کردند، توضیح داد: بسیاری از خبرنگاران برای پوشش خبر در صحنه‌های مختلف با مخاطراتی روبه رو می‌شوند.

وی افزود: با تاسف برخی منابع خبری به دلیل کمبود آگاهی و یا داشتن ترس از مساله و جهل به قانون اجازه نمی‌دهند خبرنگاران خبر، عکس و فیلم تهیه کنند و این مهم در همه جهان وجود دارد.

زارعی درباره احضار خبرنگاران به دادگاه نیز گفت: معتقدم هر اقدامی به صورت قانونی انجام شود نباید برای آن ترسی وجود داشته باشد، مگر اینکه فردی (مامور برخوردکننده با خبرنگار) جهل به قانون داشته باشد که این مورد درباره خبرنگار ایرنا در موضوع بین اداره‌های ورزش و جوانان و اوقاف و امور خیریه در کاشان اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: البته این مساله در جامعه وجود دارد و این مهم مختص خبرنگار و مسوول مربوطه رو به رو هم نیست و به طور تقریبی همه جا وجود دارد که ای کاش این مسایل وجود نداشته و شاهد این اتفاق‌ها نباشیم. 

وی تصریح کرد: به عنوان نماینده عالی دولت در کاشان بر خود فرض می‌دانم که حمایت همه جانبه از اصحاب رسانه و خبرنگاران در همه لحظه‌ها داشته باشم.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان اظهار داشت: خبرنگاران با تلاش و زحمت در جامعه شفاف‌سازی می‌کنند و یک مسوول با جهل، نمی‌داند چگونه برخورد کند و این مهم منجر به صدور حکم و در نهایت آسیب به خبرنگار می‌شود که ممکن است به این راحتی قابل جبران نباشد؛ بنده این را نمی‌پسندم و به طور قطع اگر موردی در این زمینه مشاهده کنم علاوه بر تذکر، پیگیری خواهم کرد.

به گفته وی، خبرنگار به دنبال رفع مشکل در جامعه است و هنگامی که مشکلی را برای پاسخ‌گویی به مدیر یا مسوول انتقال می‌دهد، برخی مسوولان در مرحله نخست فکر می‌کنند که خبرنگار می‌خواهد آنان را تخریب کنند و فکر نمی‌کنند که خبرنگاران در حال اصلاح آنان هستند.

وی ادامه داد: از این رو اگر انتقاد با نگاه اصلاح‌گرانه و دلسوزانه باشد بطور قطع باید مورد پذیریش مسوول قرار گیرد و من قبول دارم که مدیران در بیشتر مواقع انتقاد را  تخریب می‌دانند.

زارعی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها مرجعی است که باید از پایداری اشتغال خبرنگاران حمایت کند که در شهرستان کاشان این حمایت کمرنگ است و دلیل هم دارد، سعی کرده‌ام این دلیل را پیگیری و جست وجو کنم، تلاش خواهم کرد به خبرنگاران توجه بیشتری شود تا مورد حمله قرار نگیرند و حمایت شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نزدیک به ۳۵ هزار نفر تبعه افغانستان در شهرستان کاشان ساکن هستند که ۲۳ هزار از آنها دارای مجوز و بقیه نیز فاقد مجوز و بی‌هویت هستند.

وی افزود: اتباع افغانستان در ۶۴ شغل و رشته می‌توانند در کاشان فعالیت داشته باشند که متاسفانه برخی اصناف این مهم را نادیده گرفته این افراد را در حوزه‌های دیگری به کار می‌گیرند که ممنوع است.

وی تصریح کرد: درحال پیگیری هستیم تا امکانی به وجود آید که محدودیت‌های‌ برای ورود اتباع افغانستان به شهرستان کاشان ایجاد شود.

زارعی درباره خدمات ستاد تسهیلات سفر نوروزی نیز با اشاره به برداشتن برخی محدودیت‌های کرونایی گفت: در تعطیلات نوروزی پیش‌بینی‌ می‌شود نزدیک به ۲ میلیون نفر گردشگر وارد کاشان شود.

وی از تشکیل ۱۰ کمیته در ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان کاشان خبر داد و گفت: این ستاد تاکنون پنج نشست برگزار کرده است و امید می‌رود با وقفه۲ ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا بتوانیم امسال میزبان خوب برای گردشگران باشیم.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان در این نشست، ظرفیت مرکزهای اقامتی این شهرستان را ۲ هزار و ۴۰۰ تخت بیان و اضافه کرد: افزون بر این مرکزهای اقامتی، طرح خانه مسافر نیز برای اسکان مسافران نوروزی اجرا می‌شود.

حسین عبدالله‌زاده اظهار داشت: برای شرایط اضطراری ۱۰ سوله ورزشی و تعدادی حسینیه نیز برای اسکان مسافران نوروزی در شهرستان کاشان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، تاکنون ۴۵۰ کلاس در ۶۳ مدرسه برای اسکان فرهنگیان و مسافران نوروزی در شهرستان کاشان آماده شده است.

عبدالله‌زاده از عبور ۴۵ هزار خودرو تنها در روز گذشته بر پایه آمار از عوارضی نیز خبر داد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه کاشان نیز اظهار داشت: در سال جاری ۴۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا پرداخت که این مهم منجر به تثبیت اشتغال ۳ هزار و ۳۳۸ نفر شد و توانست به نسبت جمعیت رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

مسعود خاندایی افزود: عملکرد کاریابی‌های غیردولتی در شهرستان کاشان با رشد ۵۲ درصدی نسبت به سال قبل توانست شعار رهبر معظم انقلاب را تحقق ببخشد و برای یک هزار و ۳۸۰ نفر ( ۷۵۳ زن و ۶۲۷ نفر مرد) تا نیمه دوم اسفند اشتغال قطعی ایجاد کند.

به گفته وی، در سال جاری سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به شهرستان کاشان پرداخت شده که این رقم منجر به اشتغال جدید ۲۳ نفر در حوزه مشاغل خانگی مستقل و ۱۷۰ نفر پشتیبان شده است.

خاندایی با یادآوری صدور ۲۲۰ مجوز مشاغل خانگی در سال جاری، افزود: این رقم به نسبت سال گذشته ۸۹ درصد افزایش داشته که از سوی اداره‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

 

برچسب ها :
مطالب مشابه

  باسمه تعالی   امروزه پیش بینی، خدمات و اطلاعات هواشناسی جایگاه انکار ناپذیری در زندگی روزمره مردم و بسیاری از بخش‌های اقتصادی، گردشگری، امنیت غذایی و … دارد که به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه پایدار هر منطقه است. توجه به داده‌های هواشناسی و آب و هوایی باعث بهبود وضعیت سلامت و رفاه […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری    دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران به صورت سرزده از مرکز فرماندهی و کنترل اورژانس ۱۱۵ کاشان به منظور تقدیر و تبریک سال جدید بازدید نمود. جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲  

۵ فروردین ۱۴۰۳

بازدید فرماندار ویژه شهرستان کاشان از ایستگاه امنیت و سلامت در مسجد الشهداء آزادراه امیرکبیر در این ایستگاه خدمات اتوبوس آموزشی پلیس راه برای کودکان، خدمات پزشکی و امدادی از سوی اورژانس و هلال احمر و همچنین خدمات رفاهی در راستای کاهش تصادفات بر اثر خستگی و خواب آلودگی ارائه می‌شود‌. فرماندار کاشان در پایان […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری بازدید سرزده دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران از ستاد مرکزی اسکان فرهنگیان منطقه کاشان   جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲    

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =