جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۳۶:۱۹
فرمانداری ویژه شهرستان کاشان

  سرپرست فرمانداری کاشان تاکید کرد: اهمیت وجود پیوست فرهنگی برای اماکن فرهنگی و تاریخی کاشان

    سرپرست فرمانداری ویژه کاشان، با تاکید بر وجود پیوست فرهنگی در ورودی و خروج اماکن فرهنگی و تاریخی کاشان، گفت: گردشگری که وارد شهر کاشان می‌شود باید متناسب با فرهنگ دارالمومنین، به قوانین این شهر نیز احترام بگذارد. به گزارش خبرگزاری حوزه؛ محمد شریف زارعی دیروز در دیدار مدیر، معاونین و مدیران مدارس […]

 

 

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان، با تاکید بر وجود پیوست فرهنگی در ورودی و خروج اماکن فرهنگی و تاریخی کاشان، گفت: گردشگری که وارد شهر کاشان می‌شود باید متناسب با فرهنگ دارالمومنین، به قوانین این شهر نیز احترام بگذارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه؛ محمد شریف زارعی دیروز در دیدار مدیر، معاونین و مدیران مدارس علمیه منطقه کاشان با تبریک اعیاد شعبانیه، به غنی بودن مدارس علمیه و صبغه دینی منطقه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: باعث افتخار است که آثار و برکات شخصیت‌های علمی و دینی کاشان در جهان اسلام تاثیرگذار می‌باشد.

وی با تاکید بر صیانت از این سبقه دینی و فرهنگی کاشان یاد آورشد: لازم است تا از ظرفیت ۲۸۰۰ طلبه‌ای که در ۱۸ مدرسه علمیه خواهران و برادران کاشان مشغول تحصیل هستند، در راستای ترویج مسائل دینی، فرهنگی و گردشگری بیش از پیش استفاده شود.

شریف زارعی، از آمادگی فرمانداری کاشان در حمایت از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و دینی مدارس علمیه کاشان خبرداد و گفت: تمام تلاش خود را در شورای آموزش و پرورش کاشان نسبت به جذب مبلغین جهادی طرح امین از طریق خرید خدمت به کار خواهیم گرفت.

وی به نقش مبلغین طرح امین در شکل گیری شخصیت دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و یادآور شد: وجود ۲۸۰ مبلغ جهادی طرح امین در بیش از ۳۳۰ مدرسه شهرستان کاشان قطعا در شکل گیری مسائل تربیتی، دینی و شخصیتی دانش آموزان می‌تواند تاثیر گذار باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان به ظرفیت فراوان گردشگری و توریستی کاشان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برای درآمدزایی و اشتغالزایی صنعت گردشگری و توریستی کاشان، پیوست‌های فرهنگی و دینی این شهرستان باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به نحوه برگزاری مراسمات مذهبی در کاشان، خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های لازم می‌توان از این آثار در جهت رونق گردشگری مذهبی و اسلامی بیش از پیش استفاده کرد.

شریف زارعی به حضور پر شور مردم کاشان در مراسمات معنوی اشاره کرد و یادآور شد: شور شوق مردم در دسته جات عزاداری ائمه معصومین (ع) و برگزاری ایستگاه‌های نذری در مناسبت‌های مختلف قطعا جذابیت‌های بالایی برای گردشگران خارجی دارد و این ظرفیتی است که لازم است به نحو احسن از آن استفاده کرد.

وی با تاکید بر وجود پیوست فرهنگی در ورودی و خروج اماکن فرهنگی و تاریخی کاشان، خاطرنشان کرد : گردشگری که وارد شهر کاشان می‌شود باید متناسب با فرهنگ دارالمومنین، به قوانین این شهر نیز احترام بگذارد.

سرپرست فرمانداری کاشان با تاکید بر ایجاد کارگروه ویژه به منظور ساماندهی فعالیت‌های توریستی این شهرستان، گفت: حضور فعالان گردشگری، مسئولان مدارس علمیه و دغدغه مندان فرهنگی و دینی کاشان در این کارگروه موجب رفع بسیاری از آسیب‌های فرهنگی خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد مکان مناسب برای مرکز مشاوره اسلامی در حوزه علمیه کاشان با کمک اداره راه و شهرسازی و خیرین، یادآور شد: مکان مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه کاشان مانند مجتمع چند منظوره نهج البلاغه این شهرستان در بلوار گلستان، نیازمند فضایی است که بتواند پاسخگوی بسیاری از مسائل باشد.

برچسب ها :
مطالب مشابه

  باسمه تعالی   امروزه پیش بینی، خدمات و اطلاعات هواشناسی جایگاه انکار ناپذیری در زندگی روزمره مردم و بسیاری از بخش‌های اقتصادی، گردشگری، امنیت غذایی و … دارد که به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه پایدار هر منطقه است. توجه به داده‌های هواشناسی و آب و هوایی باعث بهبود وضعیت سلامت و رفاه […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری    دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران به صورت سرزده از مرکز فرماندهی و کنترل اورژانس ۱۱۵ کاشان به منظور تقدیر و تبریک سال جدید بازدید نمود. جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲  

۵ فروردین ۱۴۰۳

بازدید فرماندار ویژه شهرستان کاشان از ایستگاه امنیت و سلامت در مسجد الشهداء آزادراه امیرکبیر در این ایستگاه خدمات اتوبوس آموزشی پلیس راه برای کودکان، خدمات پزشکی و امدادی از سوی اورژانس و هلال احمر و همچنین خدمات رفاهی در راستای کاهش تصادفات بر اثر خستگی و خواب آلودگی ارائه می‌شود‌. فرماندار کاشان در پایان […]

۵ فروردین ۱۴۰۳

#گزارش_تصویری بازدید سرزده دکتر زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان به همراه مدیریت بحران از ستاد مرکزی اسکان فرهنگیان منطقه کاشان   جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۲    

۵ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 13 =